בית הדין הרבני שלל רישיון הנהיגה ונהג האוטובוס הסכים לתת גט

על ידי 5 באוגוסט 2018דיני משפחה, כתבות

בית הדין הרבני באשדוד מצא דך מקורית להכריע משפט בו סירב בעל לתת גט לאשתו. סרבן גט מאשדוד המועסק כנהג אוטובוס הסכים בשבוע שעבר לתת גט לאשתו רק לאחר שבית הדין הרבני באשדוד נענה לבקשת עו"ד שרון פרץ, בא כוחה של האשה, ושלל לבעל את רישיון הנהיגה. לתמונה אין קשר לכתבה.

בני הזוג בשנות ה-40 לחייהם, נישאו לפני כ-20 שנה ולהם שני ילדים, כאשר שני בני הזוג שכירים. במשך שנים סירב הבעל לתת גט לאשתו, זאת למרות פסק בית הדין הרבני באשדוד, לכפות עליו את מתן הגט וגם לאחר שערעורו נדחה בבית הדין הגדול. בדיון האחרון הבעל סרב לתת את הגט עד שאשתו תעבור טיפול פסיכיאטרי. לאחרונה בית הדין הרבני נענה לבקשת עו"ד שרון פרץ שהסתמך על חוק הסנקציות כנגד סרבני גט ואסר עליו להחזיק או לחדש רישיון נהיגה, לצאת מהארץ, להחזיק בדרכון ולהחזיק בחשבון בנק.

עו"ד שרון פרץ: "הטלת הסנקציות שמה קץ להתעמרות של הבעל באשה שהחזיק אותה כבת ערובה ו'שבויית חרב'. עד להחלטה על הסנקציות ובעיקר הסקציה של שלילת רישיון נהיגה שבזכותו התפרנס כנהג אוטובוס, התקיימו מספר דיונים אשר אפשרו בסופו של יום להטיל הסנקציות על הבעל".

למרות חוק הסנקציות, בתי הדין הרבניים אינם ממהרים לנקוט בסנקציות כנגד סרבני גט אך הרכב הדיינים בבית הדין באשדוד בראשותו של הרב יקותיאל כהן, הרב מיכאל צדוק והרב מרדכי רלב"ג שקבע הסנקציות, הביא בסופו של דבר למתן הגט.