בית המשפט: הבעל לא יקבל מחצית מהדירה שרכשה אשתו

על ידי 5 באוגוסט 2018דיני משפחה, כתבות

הבעל מאשדוד דרש מחצית הדירה שרכשה האישה בטרם התחתנה.  בית המשפט דחה תביעתו וקבע כי הדירה של האישה בלבד למרות שהיו נשואים 15 שנה

בני זוג שהיו נשואים מזה כ- 15 שנים ולהם 4 ילדים נפרדו לפני כשלוש שנים. האישה שהייתה מיוצגת על ידי שרון פרץ עו"ד מאשדוד תבעה מזונות ילדים. הבעל הגיש תביעה לקבלת מחצית מהדירה לאחר שהדירה לא הייתה רשומה על שמו.

האישה רכשה את הדירה כחודש ימים בלבד טרם בני הזוג נישאו זה לזו. החוזה לרכישת הדירה

היה רשום על שם האישה וכך אף נרשמה הדירה על שם האישה בלבד. הבעל טען כי רישום הדירה לא משקף המציאות לאחר שלטענתו הוא סייע לאישה ברכישת הדירה, הוא בחר הדירה, הוא זה ששילם את המשכנתא יחד עם האישה משך השנים.

האישה טענה מנגד כי הבעל לא השתתף במאומה ברכישת הדירה ולא סייע במשך השנים בתשלום

המשכנתא ולא הייתה לה כל כוונה לשתף את בעלה בחלקים מהדירה.

השופטת ענת אלפסי מבית המשפט לענייני משפחה קיבלה את טענות עורך הדין פרץ שייצג האישה והורתה על דחיית התביעה שהגיש הבעל לקבלת מחצית מהדירה.

בית המשפט אף חייב את הבעל בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 10,000 שקלים לשלמם לאישה תוך 30 יום. פרץ : "מרוצה מאוד מהתוצאה. נעשה פה צדק מאחר והאישה התמודדה לבדה עם קשיים כלכליים לא פשוטים ונלחמה בשיניה להחזיק משפחתה בכיסוי ההוצאות הרבות של המשפחה בעוד הבעל לא ממש עזר למשפחה בכלכלה , ובתשלומי המשכנתא ולאישה כלל לא הייתה כוונת שיתוף בדירה לבעל שכאמור נרכשה על ידי האישה לבד."