התנדב לטפל באשה ערירית וזכה ב-150 אלף ₪ מהירושה

על ידי 5 באוגוסט 2018כתבות, צוואות וירושות

מתנדב בעמותה באשדוד שטיפל במסירות משך חמישה חודשים בערירית בת 64 מרובע א' באשדוד זכה ב-150 אלף ₪ מהירושה. זאת לאחר שבא כוחו עו"ד שרון פרץ הגיש התנגדות לצוואה שיזמו אחיה של האישה שביקשו להיות יורשיה היחידים.

המתנדב הכיר את האשה לפני כשנתיים, במסגרת חלוקת תלושים לקניית מצרכים וחלוקת מזון לנזקקים והסעת חולים. במסגרת פעילותו הבחין שאין אדם השואל בשלומה למעט, שתי שכנות בבניין. לאור מצבה הגופני, החליט לטפל בקשישה על בסיס יום יומי. המתנדב החל לסעוד  אותה מידי יום, כולל בשבתות, להכין לה את התרופות, לערוך לה הקניות, להחליף לה טיטולים, לשטוף את ביתה ואף לטפל בענייניה כספיים מול חברת הסיעוד. לדבריו עשה זאת באהבה רבה, ראה בכך קיום מצווה ושליחות. אשתו של המתנדב הכינה לה ארוחות חמות ובנו וחבריו אף ארגנו לה מסיבת יום הולדת.

כעבור תקופה קצרה האשה הערירית פנתה לנוטריון וחתמה על ייפוי כוח לטובת המתנדב בכדי שיטפל בכל חשבונותיה. אז גילה למשל, שהאשה משלמת עבוד 4 מכשירים סלולאריים ועבור אינטרנט למרות שבידיה היה מכשיר סלולר אחד ולא החזיקה במחשב. לטענתו,  לאחר שביטל לבקשתה את החיובים המיותרים, בני משפחתה התקוממו נגדה והחלו לריב איתה בטלפון.

בחודש ספטמבר 2011, כחמישה חודשים מאז המתנדב החל לטפל באשה הערירית, היא ביקשה לרשום צוואה לטובתו. זאת לאחר שפסיכיאטר מומחה שבדק את האשה קבע, כי היא יודעת מי הם יורשיה ויודעת מהו היקף רכושה ולפיכך יש לכבד את רצונה בכתיבת צוואה.

לאור ההתדרדרות במצבה היא אושפזה בבית החולים שם המתנדב המשיך לסעוד אותה ולבקר אותה מידי יום. בעקבות התדרדרות במצבה הקוגניטיבי המטפל פנה למינהל הרווחה בעיריית אשדוד לבדוק אפשרויות סיוע כולל מינוי אפוטרופוס. הרווחה יידעו את בני משפחה ואלה פנו לבית המשפט כדי שימנה אותם לאפוטרופוס שלה.

עו"ד פרץ טען במסגרת ההתנגדות לצוואה, כי בני המשפחה הצרו את צעדיו של המתנדב והחליפו את הצילינדר בביתה,  כשהשיא היה הוצאת צו הרחקה נגדו וצו למניעת הטרדה מאיימת. בבקשה לבית המשפט הם טענו כי  המתנדב עושה ככל יכולתו לגזול את כספה ודירתה, תוך ניצול מצוקתה.

למרות שבפנייה לבית המשפט, במסגרת ההליכים למנות את בני משפחתה כאפוטרופוסים של האשה הערירית, נטען כי היא לא כשירה קוגניטיבית, במועד מאוחר יותר האשה חתמה בטביעת אצבע על צוואה לפיה, היא מורישה את כל רכושה לבני משפחתה.

בתמורה להסכמת עו"ד שרון פרץ, בא כוחו של המתנדב, להסיר ההתנגדות לצוואה המאוחרת, בני משפחתה הסכימו באמצעות בא כוחם, לשלם למתנדב פיצוי על כל הטיפול שנתן למנוחה, בסך 150 אלף ₪.  בית המשפט לענייני משפחה באשדוד נתן תוקף משפטי להסכם הפשרה שהושג בין הצדדים.