חודשיים מאסר לאם חד הורית שהורשעה ב-9 תיקים חמורים

על ידי 5 באוגוסט 2018כתבות, פלילי

בית משפט השלום באשקלון גזר השבוע רק חודשיים מאסר בפועל לאם חד הורית משדרות לאחר שהורשעה ב-9 תיקים חמורים. השופטת דינה כהן, סגנית נשיא בית המשפט באשקלון נעתרה לבקשת סנגורה עו"ד שרון פרץ, להקל בעונשה למרות שעל פי עסקת הטיעון אליה הגיע עם הפרקליטות סוכם כי ייגזרו עליה 12 חודשי מאסר בפועל.

האשה שרק לפני שבוע נידונה ל-26 חודשי מאסר בפועל בגין הצתת דירת חברה, תושב אשדוד, הורשעה בתקיפה, איום והעלבת שוטרים,  איום ברצח כלפי אשה שקיללה לדבריה את אמה, איומים כלפי עובדת סוציאלית משדרות וגרימת נזק למכוניתה, אלימות כלפי חבר לשעבר, החזקת סמים, החזקת כלים להכנת סמים מסוכנים, הפרת מעצר בית ואיומים כלפי נציגת מיון הממונה על עבודת השירות. בעבר היא טופלה באשפוזית באשדוד אך נפלטה משם לאחר שהתנהגה באלימות כלפי אחד מאנשי הצוות.

השופטת ציינה במעמד גזר הדין כי האשה לא שתפה פעולה עם שירות המבחן, לא נמצאה מתאימה לעבודות שירות וכל הניסיונות להפנות אותה להליכי שיקום, לא צלחו. הפסיכיאטר המחוזי קבע כי מבחינה משפטית היא אחראית למעשיה למרות אישיותה הגבולית, תוצאה משימוש לרעה בסמים ואלכוהול.

בעסקת טיעון במסגרת איחוד תיקים, סוכם כי יושתו עליה 9 חודשי מאסר בפועל ,זאת בנוסף להפעלת שלושה חודשים על תנאי. שני הצדדים נשארו חלוקים בדעתם לגבי השאלה האם המאסר ירוצה בחופף או במצטבר. עו"ד פרץ טען כי מדובר בעבירות לא חמורות שבוצעו לפני שנים וכי המדובר באשה שמכורה לסמים מגיל 16.

השופטת כהן קיבלה את עמדתו של עו"ד פרץ וגזרה על האשה 11 חודשי מאסר בפועל, בנוסף להפעלת המאסר על תנאי, אך קבעה כי רק חודשיים מאסר ירוצו במצטבר. בנוסף היא גזרה על האשה 6 חודשי מאסר על תנאי.