לא יישב יום בכלא למרות שתקף שוטר, ירק עליו ונשך את אחיו

על ידי 5 באוגוסט 2018כתבות, פלילי

בן 43 מאשדוד, בעל עבר פלילי כבד שתקף שוטר, ירק עליו, השליך פח על שוטר אחר ונשך את אחיו, לא יישב אפילו יום אחד מאחורי סורג ובריח. כך פסקה השופטת גילת שלו מבית משפט השלום באשדוד שאף ביקשה מעיריית אשדוד במסגרת גזר הדין, שתדאג לו לדיור ולשלבו בהליך של גמילה בסמים. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון בין סנגורו עו"ד שרון פרץ לבין המשטרה.

 כיוון שמיד לאחר השמעת גזר הדין הנאשם שוחרר ממעצר, השופטת הוציאה נגדו צו הרחקה לשלושה חודשים. על פי הצו המיוחד, הוא לא יוכל לבקר את אחותו המתגוררת בקומה הרביעית בבניין ברובע ג' באשדוד אך יוכל לעלות עד הקומה השלישית באותו בניין שם מתגורר אחיו.

 במסגרת עיסקת הטיעון סנגורו עו"ד שרון פרץ  הצליח לצרף שלושה תיקים פתוחים נוספים ובהם תיק על איום לפגוע באחייניות שלו ותיקים על העלבת עובד ציבור, הפרעה לשוטר, איומים ונזק לרכוש. זאת כאשר תקף את אביו בבאר שבע, סירב להתלוות לשוטרים וכשהגיע לתחנת המשטרה ניפץ פח אשפה מאבן וגם שבר את דלת ארון החשמל בבית אימו.

סנגורו עו"ד שרון פרץ טען כי האירוע שבעקבותיו נולד כתב האישום התרחש כשהנאשם שהוא הומלס, הגיע לארוחת השבת עם אחיו. זאת,  למרות צו ההרחקה נגדו וכשפתח את מגירת הסכו"ם בני משפחתו חשבו כי הוא מתכוון לשלוף סכין והתפתח ויכוח בסופו האח ההומלס אף חטף מכות ושבר שולחן זכוכית. לדבריו הוא היה מתוכנן לצאת לגמילה אך לא נמצא מי שיממן את ההליך כי העירייה טענה שלמרות היותו הומלס, עליו לממן את הגמילה מכספו.

 לבסוף במסגרת ההסדר הוא הורשע רק בעבירות של איומים, הפרת הוראה חוקית וגרימת נזק בזדון.

 השופטת שלו קיבלה את עסקת הטיעון וגזרה עליו 4 חודשי מאסר אך שוחרר מיידית כי ימי המעצר עד לסיום המשפט, נוכו מעונש המאסר. השופטת גילת שלו כתבה בגזר הדין כי "לאור ריבוי העבירות, התביעה עשתה חסד עם הנאשם במסגרת הסדר הטיעון".

 השופטת גזרה עליו 7 חודשי מאסר על תנאי ודרשה ממנו לחתום על התחייבות כספית שיימנע מביצוע עבירות מהסוג בהן הורשע.