שוחרר למעצר בית נוכל הטלפונים מאשדוד

על ידי 5 באוגוסט 2018כתבות, פלילי

בן 47 מאשדוד שנאשם בלא פחות מ-19 אישומים של הונאה טלפונית של סוכנויות נסיעות וחברת פרטנר תוך שימוש בפרטי כרטיסי אשראי גנובים, שוחרר למעצר בית. כך החליט השופט אלון רום מבית משפט באשקלון לאחר ששוכנע על ידי סנגורו עו"ד שרון פרץ כי אינו מסוכן לציבור

האיש מואשם בהתחזות לאדם אחר במטרה להונות, הונאה בכרטיס חיוב וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לאחר שמשך ארבעה חודשים עד לחודש ינואר השנה, הספיק להונות מספר סוכנויות נסיעות מוכרות כמו אופיר טורס, איסתה, אגד תיור, קל נופש וארקיע ואפילו את חברת פרטנר ממנה רכש שמונה מכשירי גלאקסי 4 ושני מכשיר אייפון חדישים. סכום ההונאה הכולל על פי כתב האישום, עומד על כ-150 אלף ש"ח.

השיטה הייתה פשוטה: הוא נהג להתקשר ממכשיר סלולר לסוכנות הנסיעות או לפרטנר, הזדהה בשם של אדם אחר, מסר פרטי כרטיס אשראי של אדם אחר ורכש חופשות או סמארטפונים. חלק מהחופשות אותן רכש העביר לחבריו ובחלקן עשה שימוש בעצמו.
על פי כתב האישום מסע ההונאות כלל חופשות במלונות כמו אינדיגו בת"א, רואיל ביץ' באילת, הזמנת 7 חדרים במלון דיוויד אינטרנשיונל, חופשה בתאילנד, חופשות במלון רימונים רויאל ומרידיאן ים המלח, ברנסנס ת"א, הרודס, בסיטי טאוור ליאונרדו ואפילו חמישה לילות בעיר מגוריו במלון ווסט. אך המלון החביב עליו ביותר היה מלון רויאל ביץ' בת"א בו התארח שלוש פעמים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בכלא עד תום ההליכים המשפטיים נגדו אך סנגורו עו"ד שרון פרץ טען כי המשטרה נהגה באכיפה בררנית והחליטה להאשים רק אותו ואת שותפיו למעשה שאף נהנו מהחופשות, הפך לעדי תביעה. סנגורו טען כי ישנם פגמים בראיות, לנאשם אין עבר פלילי ושכנע את השופט כי במקרה זה מדובר עבירה 'נקיה' לא מתוחכמת של 'צווארון לבן' בה לא מעורבת כנופיה, לכן ניתן להסתפק בחלופה של מעצר בית. עוה"ד פרץ הוסיף כי למרות שבחקירה הסמויה בחודש דצמבר המשטרה עקבה אחריו, היא אפשרה לו להמשיך במעשי ההונאה ואפילו שוטרים מסרו לו בביתו סמארטפונים שהזמין. עוה"ד ניסה להבין הכיצד המשטרה חשבה אז שהוא אינו מסוכן לציבור וכיום הוא הפך למסוכן.

נציגת המשטרה טענה מנגד כי אין כרסום בראיות הכוללות צילומים של הנאשם בדלפקי קבלה של מלונות שונים והוא נעצר במהלך חופשה שרכש בהונאה במלון רואיל ביץ' באילת. עוד נטען כי מדובר ב-19 אישומים שנמשכו לאורך זמן וכי הנאשם גרם פגיעה ברכושם של אחרים. השופט רום קיבל את טיעוניו של עו"ד פרץ, החליט לשלוח אותו למעצר בית בבית אימו ובהשגחת אחיו, וציין כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת האישומים וכי מדובר בעבירות חמורות. אך לדבריו מדובר בעבירות רכוש, הנאשם הוא ללא עבר פלילי והשימוש במעצר עד תום ההליכים המשפטיים צריך להיעשות במקרים חמורים כאשר המסוכנות ממשית ואין חלופה. השופט קבע כי לאור החלופה שהוצגה ניתן לשחרר את הנאשם בתנאים של ערבות כספית ואיסור שימוש בטלפון מכל סוג שהוא תוך פגיעה מידתית בחירותו.
המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו למעצר בית ב-48 שעות לצורך ערעור לבית המשפט המחוזי אך לבסוף החליטה שלא לערער על ההחלטה. בעקבות כך הנאשם שהיה רגיל להתארח במלונות פאר לא יצטרך לבלות עוד לילות בתא מעצר בכלא תחת סורג ובריח ואפילו לא הוצא נגדו צו איסור יציאה מן הארץ.